1 Nisan 2012 Pazar

Pizza Hamuru

Arkadaşlar inanamayacaksınız. Pizza hamuru yaptım!!!!
Öyle; becerikli, elinden her iş gelen, parmaklarından lezzet akan, tadına bakanın unutamadığı türde yemekler yapanlardan değilimdir. Kekdir, kurabiyedir, börektir, çörektir hepsini canım kocacım ve oğlum için yapmaya başladım sayılır. Ne kadar iki yıllık evli olsak da bunun heralde 1 yılı "yaşasın yemek sepeti" şeklinde geçmiştir. Ama şu son günlerde hünerlerimi ortaya koymaya başladım. Son denememiz pizza hamuru oldu. Çok kolay ve eğlenceli. Emre oklavayla hamur açma olayına bayıldı. Lezzeti de pek güzel. Acaba ekmek de yapmaya başlayabilir miyim? Bağım, bahçem, tavuklarım, ineklerim, kocaman bir mutfağım, döküm bir fırınım olsun istiyorum. Lezzetli yemekler yapabilmek istiyorum. Sanırım Emre'yi besleme arzum geniş kitlelere doğru çoğalmaya başladı. Eh madem öyle bu akşam arkadaşlarla pizzalayalım. Hadi bir deneyin.





Malzemeler:

3 su bardağı un
1 su bardağı ılık su
2 buçuk çay kaşığı kuru maya
1 buçuk yemek kaşığı zeytinyağ
1 tutam şeker



Anlatıyorum:
 Su ve şekeri bir kasede karıştırın.
Üzerine mayayı serpin. 5 dakika bekletin.
Köpüklenip eriyinceye kadar karıştırın.

Büyükçe bir kaseye 3 bardak unu boşaltın.
Zeytinyağını koyun.
Mayalı suyu yavaş yavaş unun üstüne boşaltın. Bir yandan da yoğurun. ( katı bir hamur olsun.)
Tezgahı unlayın ve hamuru açın.
Hamur pürüzsüz ve elastik olana kadar yoğurun. (5 dakika kadar sürüyor.)
Hamur kıvama geldikten sonra bir kaseye koyun. Üstünü nemli bir havluyla sarıp; buzdolabında bir kaç saat bekletin. Nasıl kabardığına şaşıracaksınız.
Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Fena bir kekoluk yaptık. Pizza hamuruna, domates sos olarak salça sürdük. Salça da tuzlu olduğu için ilk pizzamıza bayılmadık. Domates püresi sanırım ideal olanı. İkinci pizzamızın hamuru kalın oldu. Bütün bunların üstüne, ilk brownie'mi önce pişiremeyip sonrasında da yakınca yemek olayına biraz ara vermeye karar verdim:)

    YanıtlaSil