8 Aralık 2012 Cumartesi

KRİKO


Evde yapılacak eğlenceli, faydalı, zaman almayan atıştırmalık ne var diye kafa patlatırken rondoya attığım fındık, ceviz, çam fıstığı, badem gibi kuru yemişlere 5-6 adet Medine hurması ekledim. Hurma yemişleri birbirine yapıştırana kadar rondodan geçirdim. İsteğe bağlı incir, üzüm, kayısı, yaban mersini de konulabilir. İncir ve kayısıyı bir gün önceden suya koymayı ihmal etmeyin.
Karışımı bir kaseye aldım. İçine keten tohumu ekledim. Sonra onları top haline getirerek rende hindistan cevizine buladım. Pek leziz oldu. Çocuklara akşam atıştırması. İsim hakkı Turan Efe :) Ölçüyle değil göz kararı. Ne kadar yapmak isterseniz. Afiyet olsun:)

2 yorum:

  1. yavrum mutfakta aştın artık kendini :)

    YanıtlaSil
  2. Sağol sekerim. Bu arada bazı hurmalar yeteri yumuşaklıkta olmayabilir. Onlarıda 5 dakika sıcak suda bekletebiliriz

    YanıtlaSil